Rezidenční místa 2024 – FAQ
Nejčastěji kladené dotazy k požadavkům metodiky pro dotační program rezidenčních míst pro rok 2024
1.
Otázka: Je nutné dokládat informace o identifikaci osob, v nichž má žadatel – právnická osoba podíl, a o výši tohoto podílu na samostatné příloze, nebo stačí tyto informace vyplnit do listu „Informace o vlastnické a ovládací struktuře právnické osoby“ formuláře pro on-line žádost (Příloha č. 2 pro program č.1 Základní kmeny, příloha č. 10 pro program č. 2 celé specializační vzdělávání).
Odpověď: Informace o identifikaci osob, v nichž má žadatel – právnická osoba podíl, a o výši tohoto podílu stačí vyplnit do formuláře „Informace o vlastnické a ovládací struktuře právnické osoby“ formuláře pro on-line žádost.
2.
Otázka: Jak postupovat, pokud akreditovanému zařízení uplyne doba, pro kterou byla udělena akreditace, po podání žádosti o rezidenční místo.
Odpověď: Pokud má taková situace nastat, je nutné, aby žadatel o rezidenční místo oznámil co nejdříve administrátorovi programu (IPVZ), že podal žádost o prodloužení akreditace a kdy a ideálně toto rovněž doložil, např. potvrzením z podatelny MZ. V případě, že se při formální kontrole, nebo kdykoliv v průběhu procesu hodnocení žádostí a přidělování rezidenčních míst, zjistí, že akreditace již není platná, bude žadatel formálně vyzván, aby ve stanovené lhůtě doložil, že o reakreditaci požádal. Doporučujeme nicméně všem žadatelů, kterým tato situace hrozí, aby doklad o zažádání o prodloužení akreditace předali IPVZ co nejdříve, nejlépe již současně s žádostí o dotaci, ještě před tím, než k tomu budou vyzváni.