Informace k závěrečné zprávě o realizaci projektu pro obě výzvy dotačního řízení pro rok 2025

Vytvořeno: 22. 9. 2025 Poslední aktualizace: 23. 9. 2025

V souladu s metodikami dotačního programu Národní program řešení problematiky HIV/AIDS pro rok 2025 je příjemce neinvestiční dotace povinen předložit MDZ závěrečnou zprávu o realizaci projektu, a to do 31. 1. 2026 prostřednictvím systému Grantys, kde je formulář a povinný excelový soubor se dvěma listy pro Prioritu č. 1 a Prioritu č. 3 k dispozici (nezasílá se datovou schránkou!).

Pro rok 2025 byly v rámci dotačního programu Národní program řešení problematiky HIV/AIDS vyhlášeny dvě Výzvy k předkládání žádostí o přidělení finančních prostředků v rámci dotačního programu Národní program řešení problematiky HIV/AIDS. V souvislosti s tím došlo ke schválení změny pro Prioritu č. 1 a Prioritu č. 3, spočívající v revizi formuláře pro závěrečné zprávy a přidání excelového souboru se dvěma listy. V dostatečném časovém předstihu je proto formulář závěrečné zprávy a excelový soubor se dvěma listy k seznání se změnami zveřejněn na této webové stránce. Do systému GRANTYS bude vložen později.

Formulář závěreční zprávy a nově přiložený excelový soubor se dvěma listy pro Prioritu č.1 a Prioritu č. 3 si pozorně přečtěte. V případě jakéhokoliv dotazu kontaktujte:

Jana Lanžová
tel.: 224 972 911
e-mail: jana.lanzova@mzd.gov.cz

Postup k odevzdání Závěrečné zprávy o realizaci projektu:

  1. Po přihlášení do Grantysu naleznete formulář pro vyplnění závěrečné zprávy v sekci Ke stažení na horní modré liště, kde v šedém poli rolováním zvolte výzvu, v rámci, které byl projekt předložen (HIV 2025 a 2. Výzva k předkládání žádostí o dotaci v rámci dotačního programu Národní program řešení problematiky HIV/AIDS), vyberte soubor s názvem „HIV_2025_do 30_9_2024_a_2_Výzva_Závěrečná zpráva o realizaci projektu“ a pro Prioritu č. 1 a Prioritu č. 3 vyberte excelový soubor s názvem  „ČÁST C_Povinná příloha_tabulky pro Prioritu č_1_Prioritu č_3_2025“ vše dle pokynů vyplňte. Po vyplnění si uložte formulář Závěrečné zprávy o realizaci projektu a excelový soubor se dvěma listy do svého počítače.
  2. V sekci Projekty (na horní liště) vyberte projekt, u kterého chcete závěrečnou zprávu a přílohy odevzdat.
  3. V sekci Zprávy v levém menu zvolte Závěrečnou zprávu o realizaci projektu (tlačítko Upravit).
  4. Do sekce Soubory v levém menu vložte vyplněný a podepsaný formulář a u Priority č. 1 a Priority č. 3 excelový soubor se 2 listy spolu s účetními podklady k projektu (např. výkaz zisků a ztrát, obraty účtů po měsících, sborník apod. Finanční prostředky čerpané v rámci jednotlivých položek musí být doloženy kopií účetního dokladu nebo výpisem z účetního programu obsahujícím přesný popis jednotlivých nákladů, které jednoznačně prokazující její zaplacení/proplacení. U mzdových nákladů je nutné doložit kopii smlouvy event. kopii dohod, tzn. dohoda o pracovní činnosti – DPČ; dohoda o provedení práce – DPP. Ve vazbě na účetnictví projektu předložte ekonomickou analýzu vynaložených nákladů/vyčerpaných finančních prostředků dle jednotlivých položek dotace apod.) a případně dalšími přílohami uvedenými v závěrečné zprávě.
  5. Před odesláním uložte změny prostřednictvím tlačítka Uložit změny v levé části obrazovky.
  6. Vyplněný a podepsaný formulář závěrečné zprávy se všemi přílohami odešlete zeleným tlačítkem Odeslat (po odeslání již zprávu nemůžete měnit).

Přílohy