Funkčnost eReceptu byla plně obnovena během jedné hodiny

Vytvořeno: 9. 3. 2018 Poslední aktualizace: 9. 3. 2018

PharmDr. Hana Šindelářová
tisková mluvčí
Státní ústav pro kontrolu léčiv


Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) dnes dopoledne zaznamenal problém s dostupností Centrálního uložiště elektronických receptů, který byl způsoben výpadky infrastrukturních služeb, které centrální úložiště používá. Plná funkčnost systému byla však obnovena během jedné hodiny. Výpadky systému probíhaly během této doby na frekvenční bázi, nedošlo tedy k totálnímu zablokování, někteří lékaři a lékárníci tak problém vůbec nezaznamenali. Lékaři v takovéto situaci předepisovali listinné recepty a pacienti se tak ke svým lékům dostali.

Zásadně odmítáme kritiku České lékárnické komory, že Státní ústav pro kontrolu léčiv s lékárníky nekomunikoval. SÚKL ihned po zjištění a prvotní analýze problému i následně během výpadků komoru průběžně informoval. SÚKL také okamžitě umístil krátkou informaci na oficiální web www.epreskripce.cz a odpovídal na dotazy nejen v rámci call centra a tiskového oddělení. Operátoři vyřídili drtivou většinu příchozích hovorů. V případě několika málo hovorů, které se ve špičce nepodařilo vyřídit, pak operátoři kontaktovali volající zpět. SÚKL také kontaktoval největší zdravotnická zařízení, aby na vzniklou situaci upozornil. Po hodině byla celá veřejnost informována o vyřešení problému. Neznáme tedy důvod toho, proč Česká lékárnická komora šíří poplašné zprávy.

Zároveň zdůrazňujeme, že během tohoto krátkého výpadku nebyla významně ohrožena zdravotní péče poskytovaná pacientům.

SÚKL okamžitě přijal nápravná opatření tak, aby se tento problém v budoucnu již neopakoval. Pacientům, lékařům a lékárníkům se omlouváme za způsobené komplikace.

 


Jste spokojeni s obsahem této stránky?