Informace k finančnímu vypořádání
V rámci finančního vypořádání dotací ze státního rozpočtu (dále jen SR), které Vám byly poskytnuty Ministerstvem zdravotnictví ČR (dále jen MZD) v programu Podpora zdraví a zdravotní péče je třeba provést níže uvedené úkony.
1. Vyplnit níže uvedené formuláře a odevzdat prostřednictvím systému Grantys a současně zaslat do datové schránky MZD v termínu do 15. února 2026:
- formulář Finanční vypořádání dotací ze státního rozpočtu 2025 (dále jen FV)
V tomto formuláři vyplňte všechny rámečky, tj. Název a identifikační číslo (IČO) příjemce dotace, adresu, telefonické spojení, e-mailovou adresu a souhrnně celou částku dotací poskytnutých MZD z programu Podpora zdraví a zdravotní péče v roce 2025.
- přílohu č. 4 k vyhlášce č. 433/2024 Sb, o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání) (tabulka členění dle jednotlivých projektů)
Uveďte jednotlivé dotace získané od MZD z programu Podpora zdraví a zdravotní péče (rozumí se tím ukončení financování z prostředků poskytnutých ze SR pro rok 2025). Pokud jste obdrželi dotaci na realizaci více projektů, je třeba je rozepsat do jednotlivých řádků. Součet finančních údajů u jednotlivých projektů v příloze (v přílohách) musí souhlasit s údaji na prvním formuláři. Pokud máte jen jeden projekt, budou údaje na obou formulářích shodné. Údaje „Poukázáno“ musí souhlasit s částkami uvedenými v rozhodnutí (rozhodnutích), v případě změny výše dotace se změnovým rozhodnutím, a skutečně obdrženou částkou.
2. Provést finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem:
Finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem za rok 2025, tzn. převedení vratky nespotřebované části státní dotace za rok 2025 musí být provedeno dle § 75 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) a v souladu s výše uvedenou vyhláškou č. 433/2024 Sb. do 15. února následujícího roku.
- Nespotřebovaná část státní dotace musí být odeslána z účtu příjemce dotace na účet cizích prostředků MZ ČR č. 6015-2528001/0710 vedený u ČNB nejpozději do února 2026. Variabilní symbol uveďte ve tvaru výdajová položka (první čtyři čísla VS dle tabulky neinvestiční transfery*) a číslo programu PZ 7001, např. VS pro spolky 5222 7001. Do poznámky uveďte číslo žádosti o dotaci uvedené v rozhodnutí. Zároveň je třeba zaslat avízo o uskutečněné platbě na e-mail: kristina.masalova@mzd.gov.cz Vratky musí být odeslány za každou jednu dotaci zvlášť. Při odeslání nespotřebovaných prostředků musí příjemce dotace dbát na dostatečnou a správnou identifikaci vratky.
- Příjemce dotace nemá povinnost vrátit haléřovou vratku vztahující se k jedné dotaci v případě, že haléřová vratka je nižší než 1 Kč.
- V případě, že nebude finanční vratka poskytnuté dotace zaslána ve lhůtě stanovené vyhláškou o FV, bude příjemce dotace písemně vyzván dle § 14 a 14f odstavce 3 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech k vrácení dotace nebo její části v námi stanovené lhůtě.
- Pokud příjemce dotace nevyčerpané prostředky nepošle ani v námi stanovené náhradní lhůtě, bude MZ informovat dle 14 odst. 7 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech příslušný finanční úřad o vydání výzvy k provedení opatření k nápravě a o vydání výzvy k vrácení dotace a o tom, jak bylo příjemcem na výzvu reagováno.
* číslo výdajové položky
|
|
Neinvestiční transfery |
|
5221 |
Obecně prospěšné společnosti, Ústavy |
|
5222 |
Spolky |
|
5223 |
Církevní subjekty |
|
5229 |
Ostatní neziskové organizace |
|
5332 |
Vysoké školy |
Postup pro vyplnění a odevzdání formulářů finančního vypořádání:
- Po přihlášení do Grantysu naleznete formuláře pro vyplnění v sekci Ke stažení na horní modré liště, kde v šedém poli rolováním zvolte výzvu, v rámci které byl projekt předložen (PZ 2025), vyberte soubory s názvem „PZ 2025 Finanční vypořádání dotací ze SR 2025“ a „PZ 2025 příloha č. 4 k FV“ a vyplňte. Po vyplnění si uložte formuláře do svého počítače. V případě, že jste obdrželi dotaci v rámci programu PZ k více projektům, můžete tyto vyplněné formuláře využít u ostatních projektů v tomto programu (formuláře musí být uloženy u každého projektu).
- V sekci Projekty (na horní modré liště) vyberte projekt, u kterého chcete formuláře odevzdat.
- V sekci Zprávy v levém menu zvolte Finanční vypořádání (tlačítko Upravit – zde naleznete pokyny).
- Do sekce Soubory v levém menu vložte oba vyplněné a podepsané formuláře (vkládejte přímo do souborů Finančního vypořádání nikoli do souborů s přílohami žádosti).
- Před odesláním uložte změny prostřednictvím tlačítka Uložit změny v levé části obrazovky.
- Vyplněné a podepsané formuláře odešlete zeleným tlačítkem Odeslat (po odeslání již zprávu nemůžete měnit). Ke každému projektu je nutné vložit oba formuláře.
- Vyplněné a podepsané formuláře zašlete také do datové schránky MZD – ID datové schránky: pv8aaxd, věc podání: Finanční vypořádání/CAU/PZ). V případě, že jste obdrželi dotaci v rámci programu PZ k více projektům, datovou schránkou pošlete formuláře pouze jednou.
Kontaktní osoby:
Kristina Masalová
odbor regulace cen a úhrad
tel.: 224972282
e-mail: kristina.masalova@mzd.gov.cz
Ingrid Mrňová
odbor regulace cen a úhrad
tel.: 224972561
e-mail: ingrid.mrnova@mzd.gov.cz